Mijn laatste dagen in Noumea - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Mijn laatste dagen in Noumea - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Mijn laatste dagen in Noumea

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

03 Maart 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Deze dagen zijn echt voorbij gevlogen!

Maandag ben ik naar het eilandje Ilot maitre(Master island) geweest, dit eiland ligt iets verder dan Ilot canards(Duck island) het is ongeveer 10 minuutjes met de taxiboot. Op Ilot maitre staat een 5 sterren hotel, allemaal met bungalows op het water, er is een zwembad met een bar in het water, een receptie en een restaurant. De mensen die daar overnachten in zo'n bungalow mogen gebruik maken van het zwembad. Ik had bij het restaurant wat te drinken gehaald en zo kon ik steeds wat dichterbij het zwembad komen.
Wel grappig dat je op een eiland zit en dat er gewoon een zwembad is. Het zag er allemaal heel verzorgd uit, maar daat betaal je ook voor!

Ik ben een beetje het eiland gaan bekennen, er is ook veel groen, je kan er ook gewoon je tent opzetten en overnachten, daar ia een bepaalde plek voor. Ook zag ik een kerkje, Danny vertelde me dat je daar gewoon kan trouwen! Romantisch hoor :)
Ik had een plekje uitgekozen, het was zoo lekker rustig dat ik alleen het geluid van de zee hoorde. De zee was ook heerlijk, dus heb regelmatig gezwommen. Er zijn veel activiteiten te doen, je kan er een jetski huren of achterop zo'n band, kanoeen, snorkelen,
waterskieen/boarden. Heb me daar een paar uur vermaakt. Ik had aangegeven bij de taxiboot standplaats dat ik om 16:00 de boot terug wou. Dat word dan genoteerd en jijzelf krijgt dan ook een ticket mee. Maar ik zag de taxiboot om 15:45 vertrekken... Ik dacht nou er komt straks vast wel een andere boot. Dus om 15:55 stond ik op de steiger te wachten op de boot, het werd 16:10 .. geen boot 16:15 geen boot .. Ik denk dit klopt niet:p Er stonden ook verder helemaal geen mensen die op de boot wachtte. Gelukkig zijn ze slim geweest om hun tel nummer op het ticket te schrijven dus ik had gebelt en in het engels uitgelegd dat ik nog steeds op Ilot maitre zat en dat de boot van 16:00 niet is gekomen. Ik kreeg te horen dat de boot me zou oppikken over 10 minuten.
Eindelijk daar kwam de boot! De jongen verontschuldigde zich, omdat hij al om 15:45 wegvaarde. Ik snap ook niet hoe hun systeem daar werkt maar ze moeten (lijkt mij) weten dat ik nog op dat eiland zat! Als ik niet had gebelt dan had er geen boot meer gekomen want ik had de laatste boot. Achjaa het is allemaal goedgekomen haha.

Dinsdag overdag ben ik naar het strand geweest. Voor savonds had Danny wat vrienden uitgenodigd om een drankje te doen op een strandje (plage d'antenne) met wat vrienden die ik hier heb ontmoet. Om 18:00 arriveerde wij en zette alles klaar.. Later kwamen er wat mensen en het werden er steeds meer! Ik wist niet dat Danny zoveel mensen had uitgenodigd haha! Ik dacht een stuk of 10 maar inmiddels waren dat er al 25 ofzo. Sommige mensen kon ik ook niet, maar om zo met ze alle te zijn was super gezellig, heb ook weer meer mensen ontmoet. Om 23:45 ging het regenen, toen pakte we alles in en gingen richting huis. Maar het was super gezellig en ideaal toch bij het strand, kampvuurtje erbij. Dat kan zo makkelijker hier, ga dat echt missen!

Woensdag was mijn laatste stranddag, dus er nog even van genieten! Zag in de krant staan dat er om 17:00 bij het strand waar ik lag een Bollywood avond was. Rond 17:30 ging ik erheen, waren ook allemaal kraampjes met spulletjes en eten. Er was een soort modeshow en even later gingen mensen uit India bollywood style dansen. Was wel even leuk om te zien.

Donderdag mijn officiele laatste dag hier :p Ben nog even in het centrum geweest om echt de laatste dingen te kopen. Verder rustig aan gedaan, lekker nog gelunched met Danny, weer zo'n heerlijke zoute en zoete pannekoek gegeten! Verder dingetjes beetje ordenen en uitzoeken & hopen dat me koffer dicht gaat en niet te zwaar is haha! Vanavond om 23:00 rijden we richting het vliegveld. Het is nog 3 kwartier rijden.


Vluchtschema
04/03/2011
*1:45 NOUMEA - OSAKA *8:45
*11:00 OSAKA - AMSTERDAM *15:15

*Lokale tijden

Als ik weer op Nederlandse bodem ben zal ik dat via deze site nog even laten weten!

  • 03 Maart 2011 - 09:59

    Mama:

    lieve schat
    Een laatste reactie van mij,ik blijf het zeggen wat heb je toch een heerlijk dingen beleeft en gegeten (soms) en dan ook nog een leuk afscheid feestje,
    hoe geweldig is dat,SUPER lief van Danny dat hij dat voor je geregeld heeft, nou schat deze trip was voor ons al heel leuk om mee te maken door jou verhalen en foto's,dus voor jou moet deze trip er een zijn om nooit meer te vergeten.
    schat een hele fijne vlucht en tot morgen X X X

  • 03 Maart 2011 - 10:43

    Menno:

    Ziet er weer goed uit bruine Donna;)

    Zie je vrijdagggg:D

    Kus & een goede reis schat!
    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 22297

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: