2/12 Donderdag fietstocht - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu 2/12 Donderdag fietstocht - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

2/12 Donderdag fietstocht

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

04 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Ik moest eraan geloven om de fietstocht te doen, rond 9:15 gingen we de deur uit.
De boot had wat vertraging.. Maar even later vanaf de verte zagen we hem aankomen, een boot vol met mensen uit Australie. (Sorry Kayl ze hadden geen kangeroe voor je meegenomen hihi)
Als zo'n cruise schip bijna aan de kant is doen de mensen van hier een soort 'welkomsdans' (zie foto's)

Een groep van rond de 18 personen verzamelde zich bij de fietsen.
Er werd wat over de fiets uitgelegd en over de tocht. De fiets en de helm werd uitgekozen en gaaaaan! ALLEE ALLEE
De tocht duurde 15 km. Een aantal stops zaten ertussen zodat we lekker wat konden drinken of iets eten.
Er rijd een auto mee met een aanhanger voor de waardevolle spullen, flesjes water en andere fietsen voor gevallen als een ketting eraf etc..
Je hebt een aantal heuvels, in het begin 1 die erg stijl is, mijn versnelling werkte niet lekker die die heuvel redde ik niet =p maar dat is het voordeel dat je daarna even een kleine pauze kan nemen als je de heuvel weer afgaat.
Het laatste stuk van de tocht ga je door het drukke verkeer met veel stoplichten en weinig ruimte om te fietsen, daar is het helemaal lastig om je hele groep bij elkaar te houden
omdat je vaak niet met je hele groep door het groene stoplicht heen komt. Danny helpt ook wel eens met die tochten, dus die kon af en toe bijspringen. Normaal doe je zo'n groep in je eentje.

Al met al een leuke ervaring, ik heb ook weer wat gezien van Noumea, en het is ook wel fijn om op dat moment even engels te horen van iedereen.
Ik mag van de vriend van Danny de komende tijd ook een fiets lenen, Altijd handig!

  • 04 December 2010 - 09:07

    Liesbeth:

    Hoi Donna, Ik zit hier op een koude zaterdag je verslag te lezen. Heerlijk daar! Ik hoop dat je heel veel mooie dingen te zien krijgt. Weet je inmiddels al wat Menno geschreven had in je afscheidsboek? Je moet natuurlijk wel veel Frans oefenen hè? ;)

  • 04 December 2010 - 10:24

    Sabrina!:

    Leuk stukje weer vriendin! Wat een sportiviteit zeg jeetje , en wij maar niks doen omdat de voetbal telkens is afgelast hahaha! Ook heel leuk dat je een fiets mag lenen! Pictures zyn ook weer niceeee! We horen weer van je ! Xxxx kuss

  • 04 December 2010 - 22:29

    Leontien:

    He wijffie wat leuk zeg ! Lekker sportief bezig zijn en dat je het eiland zo beter leert kennen echt top !
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen daar !!! KUSSS

  • 05 December 2010 - 12:55

    Kayleigh:

    Oh wat jammer zeg geen kangaroe! Was er wel een Brett? Hahaha
    Leuk hoor meid lekker fietsen :) Wel aan je conditie blijven werken hoor! Anders wordt het helemaal niks meer de laatste paar wedstrijden haha! xxx

  • 05 December 2010 - 15:57

    Bir =):

    OnwijS leuk reisverslag, je mams kam het helemaal tegen me zeggen op me werk hoe leuk je reisverslag is.. nou ben het met der eens..
    Lekker fanatiek bezig.. :) Als j terug ben kan je de midmid positie met 2 vingers in je neus weer Oppakken haha ;)
    Leuke fotoos bij het verslag, en al een beetje aan je Francaise gewerkt
    EnJoy your holiday Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 22310

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: