Week 7. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 7. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 7.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

21 Februari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Deze week was het wisselvallig weer, ondanks de vele buien blijven de temperaturen hoog.

Het was de planning dat we dinsdag met de boot weggingen, Danny mocht de boot lenen van een vriend. Helaas stond er die ochtend veel wind dus ging de boot trip helaas niet door.
Toen was het idee om te gaan paardijden. Zelf heb ik nog nooit paard gereden, wel vroeger in de manege paarden verzorgd, dus ik heb altijd al wat met die beesten gehad.
Eenmaal aangekomen werden we naar de vrouw(Maria) geleid die met ons meeging. Ze was de paarden even aan het voorbereiden. Ik kreeg het paard Tonique, aan de teugels leidde ik het paard, naar Kenny (Het paard die Danny kreeg) We zagen meteen al aan Kenny dat ie wat nerveus was & er niet veel zin in had, ze vertelde dat al zijn vrienden in het weiland waren een stuk verderop, en hij moest nog wandelen met Danny op zijn rug nou daar was ie niet zo blij mee;) We leidde de paarden naar een andere plek zodat we de handelingen konden gaan leren. Helaas sprak zij een beetje engels, dus ze legde Danny het eerst uit en Danny vertelde het dan weer tegen mij. Omdat het voor mij de eerste keer, had Maria het koord vast wat aan Tonique was vastgesteld, zo kon mijn paard in ieder geval niet er ineens vandoor sprinten! Het lukte me in 1x om op het paard te komen, en we verlieten het terrein. Kenny ging meteen al de kant op waar zijn vrienden stonden. Maria schreeuwde naar Danny wat hij moest doen, Danny deed de handelingen wel maar dat paard was zo eigenwijs, na 5 minuten kwam Kenny eindelijk de goede kant op! Danny dacht; heb ik dit, t begint al lekker. Haha! Maar we vervolgde onze weg. Het lag naast Kuendu beach, we gingen een berg op en daar was echt een prachtuitzicht over het water. En ja bergen zijn natuurlijk niet recht toe recht aan, dus soms moesten die beesten een stuk omhoog, dus moest ik helemaal naar voren leunen. Was soms wel eng hoor, je hebt t gevoel alsof je er soms afvalt. Als het asvalt wat langer hoger lag, gingen we ook wat sneller. Dan moet je staan, nou dat is best moeilijk! En dan zachjtes met je bips het zadel raken en dan weer omhoog. Uiteindelijk lukte t me aardig :)

Ik had een keus dat ik mocht maken, of nog zo'n berg rijden, of zwemmen met de paarden. Ik had me keus al snel gemaakt en dat was zwemmen met de paarden, want zoiets nou dat maak ik nooit meer mee. We gingen richting Kuendu beach, daar liepen we nog wat met de paarden in het water. Kenny hinnikte naar al zijn vrienden en die vond t water niet zo fijn. Toen vonden we een plekje daar konden ze ook lekker eten, Maria tuigde het zadel van de paarden, daarna gingen we met de paarden het water in. Danny bleef aan de kant om foto's te maken. Als het paard tot de helft van zijn lichaam in het water stond mocht ik op het paard zitten. Paarden vinden het toch wel wat eng het water, omdat ze niet zien waar ze lopen, Tonique moest ik daarom af en toe even meetrekken.. Toen kwam er ook nog even een plensbui, heerlijk hoor, we waren toch al zeiknat. De 3de keer lukte het me om op het paard te komen, had gewoon me kleding aan dus het was wat zwaarder om erop te komen. Ik klemde me benen goed om het paard, want zonder zadel is het een stuk lastiger! Zo gingen we wat slalommen in het water, en gingen we weer richting Danny en zijn Kenny;) Toen we terug liepen schrokken de paarden van iemand, Tonique had een keer gebokt, dusja mijn eerste bok op een paard heb ik ook weer meegemaakt! Het was zo geweldig om te paardrijden in de bergen, en dan ook nog is in het water met de paarden, echt ongelofelijk. Super ervaring die ik niet meer vergeet!

Verder deze week veel gefietst, er is hier een mooi pad waar vele mensen hardlopen, skeeleren, fietsen. Het is er altijd wel druk vooral rond een uurtje of 17:00.

Zaterdag hebben Danny en ik geluncht bij een pannenkoek tentje, ik nam een pannenkoek met bacon, ei & ui. Ze hadden het ook erg creatief bereid, alle ingredienten erin en dan zo dichtgeklapt. Als toetje 2 bolletjes ijs. We hadden ook weer mooi uitzich op het zwemstrand! Lekker uitgebuikt smiddags op het strand (Klinkt vervelend he:$ haha)

De tijd gaat snel.. Nog 11 dagen en ben alweer op Nederlandse bodem.
Ik mis Nederland zelf totaal niet hoor, al dat gestress. Maar verlang zeker om iedereen weer te zien!


****
Voor meer foto's
http://www.facebook.com/album.php?aid=259014&id=852279173&l=1ff505cea3

  • 21 Februari 2011 - 09:07

    Kayl:

    Jaja meid nog 11nachtjes slapen dan ben je weer gezellig terug! Aan nederland mis je ook echt totaal niks! Koud, winderig maar wel een klein zonnetje, als jij nog de temperatuur meeneemt maak je ons helemaal blij hier!
    Geniet nog even van je laatste dagen rust! en rust goed uit voor de terugreis!

    xOxO

  • 21 Februari 2011 - 22:37

    Mel:

    Hee Donna, wat een ervaring he! Ben je niet van plan om achter je grote broer aan te gaan? Of zou er geen werk voor je zijn? Doe Danny en Mathis in ieder geval de groeten van me. En wie weet tot snel in Holland. xx Mel.

  • 22 Februari 2011 - 00:57

    Donna :

    @ Mel

    Er zou vast wel werk voor me zijn. Maar ik denk dat als ik hier ben gewoon het voor een vakantie hou, en er wacht een leuk vriendje op me in Holland haha. Ik kan dat denk allemaal niet missen! Ik zal ze de groetjes doen :) X

  • 22 Februari 2011 - 14:07

    Mama:

    wouw schatje, paardrijden in de natuur hoe leuk is dat,geweldig hoor,wat doen jullie toch een leuke dingen en dan daarna even lekker eten dat ziet er goed uit hoor,nou liefie geniet nog maar een paar dagen en dan weer lekker naar huis naar je lieve vriendje en je geweldige vriendinnen en natuurlijk ook naar ons DIKKE KUS voor JOU,DANNY en MATHIS

  • 24 Februari 2011 - 20:16

    Het Vriendje :

    Haha. Nog 7 dagen!

    Kom maar lekker terug naar Nederland, en wat kayl zei klinkt goed NEEM AJB. DE TEMPERATUUR MEE! We want some too ;)

    Next friday!

    (L) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 22303

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: