Christmas - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Christmas - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Christmas

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

27 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

De kerstman hier heeft een ‘eigen huis’. Dat is gewoon een normaal huis, maar in deze tijd helemaal omgetoverd is een echt kersthuis. Veel verlichtingen, sprookjes figuren in de tuin. Alles wat er maar bij kerst hoort staat er. De kerstman zit er op bepaalde dagen op een tijdstip zodat de kids daarheen kunnen komen om op de foto te gaan met de kerstman.

#Vrijdag 24 december was het kerstavond.
We waren uitgenodigd om bij vrienden kerstavond te vieren. Rond 17:00 gingen we ernaar toe. Hun hebben een zwembad in de tuin dus we hebben eerst nog even gezwommen. Daarna al het eten voorbereiden, er was veel vis. Dus dat lekker allemaal op stokbroodjes gedaan. Genoeg te eten! Sommige vissoorten had ik nog nooit gegeten, maar heb alles wel geprobeert. Erg apart sommige dingen. Op de BBQ gingen ook nog garnalen & stukjes tonijn. We zaten allemaal vol, maar een dessert kan niet ontbreken, wij moesten voor het dessert zorgen. Danny had een traditionele chocoladetaart besteld. Die was heeeerlijk! We hebben een gezellige warme kerstavond beleefd.

Kon eigenlijk niet geloven dat t kerst was, maar heb het nu eens meegemaakt hoe ze het hier beleven. Vele mensen hier steken ook nog in de avond vuurwerk af, en hangen op straat met drank en muziek.

#Zaterdag 25 december.
In de nacht van 24 op 25 december komt de kerstman langs om de kadotjes onder de kerstboom te leggen, op die manier geloven ze hier erin. Dus zaterdagochtend maakte Mathis mij rond 7:00 wakker. Eerst even een ontbijtje erin, en toen begonnen we met de kadotjes. Wij hadden voor Mathis al dingen in NL gekocht, dus dat hij kon hij die ochtend allemaal mooi bewonderen. Danny drinkt hier (NUMBER ONE, Biermerk) Dus voor hem had ik wat dingetjes daarvan gekocht. Ik heb een fotoboek, een soort hangmat hoofdsteun (voor t strand, handig) een armband, 2 hempjes en een toilettas gehad.
We hebben verder die dag niet veel bijzonders gedaan, gewoon lekker rustig aan met zijn drietjes. Tweede kerstdag hebben ze hier niet.

Vanaf dinsdagochted t/m donderdagavond zijn Danny en ik naar Hienghéne (5 uur rijden van Noumea)
Wat ik daar allemaal ga beleven lezen jullie in mijn volgende verslag weer =D

  • 27 December 2010 - 15:33

    Leontien:

    Heee meissi !

    Wat leuk zeg allemaal ! Zo heerlijk warm buiten zitten en kerst vieren hihi echt eens anders ja !
    ipv gourmetten lekker BBQe hahaahahah.

    Nou meid veel plezier met danny die dagen daar !!! Ik stuur weer een heerlijke mail terug heb je daarna weer wat te lezen he muhahaa ! dikke kusssss

  • 28 December 2010 - 11:44

    Ben:

    he meisie
    go wat leuk allemaal en leuke fotos ja het lijkt me ook vreemd kerst in de warmte en dan nog effe zwemmen voor het eten nou ik wacht vol spanning op je volgende verslag !!
    doe de gr aan
    danny& Mathis
    Veel liefs Pa xxx

  • 29 December 2010 - 08:45

    Sabrina!:

    Hee babe , nouu zo te horen heb je een leuke kerst gehad daar , en ook nog wat cadeau's gekregen van de kerstman hihi! Ja ja gaan we byna het nieuwe jaar in , heb je daar nog leuke plannen vooor? Ik spreeek je snel weer op msn heb je weer wat te vertellen hihi!
    Spreek je snell mopje!
    Kussssies (l)

  • 31 December 2010 - 10:14

    Marian V Vliet:

    Hoi Donna,

    Leuk zo het reis verslag te zien. Je vader stuurt het naar mij door.Ik ben jaloers op je/ jullie...zo met die warmte daar te zijn. Je maakt de mens wel nieuwsgierig naar dit byzondere eiland. Het leukste vindt ik zo in de bergen en kamperen. Is toch wel iets anders als kamperen in Driehuis op de natuur camping!

    ik wens jullie je broer Danny en Mattis een fijne jaar wisseling en een goed begin.

    Met je vader gaat het goed, hij is trots op je en geeft aan erg nieuwsgierig te zijn naar je nieuwe foto,s en reisverslag

    groetjes marian v Vliet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 22295

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: