Week 5. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 5. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 5.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

06 Februari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Maandag ben ik mee geweest naar Danny zijn werk genaamd ‘SATO’. Rond 14:15 verwachtte die een boot vanuit Brisbane. We reden over de haven heen, Danny liet me wat dingen zien en legde uit hoe het een beetje in zijn werk ging. De boot was gearriveerd, en grote kranen begonnen met containers van de boot af te halen. Danny had geregeld dat we in het stuurhut een kijkje konden nemen. Kapitein ontmoet en in het stuurhut wat rondgekeken. De kapitein vertelde me wat de functies hadden van het apparatuur wat er allemaal stond. Niet normaal hoeveel knoppen er waren, het zag er voor mijn ogen erg moeilijk uit allemaal, maar de kapitein zei natuurlijk dat het allemaal heel erg meeviel;) Ben zelf nog nooit op zo'n boot in het stuurhut geweest, dus dit is zeker weer een leuke ervaring! Ondertussen waren de kranen bezig met lossen en laden van containers, ze zijn daar uren mee bezig, ook afhankelijk hoe groot de boot is en hoeveel containers eraf en ermoet moeten. Alles moet gecontroleerd worden, sommige mensen die op de haven werken hebben een soort gameboy en die houden alles in de gaten, zodat alle containers op de juiste plek worden gezet, en lege containers weer correct op de boot worden gebracht. Zo’n systeem krijgt iedereen door. Danny zit op het bureau, die kan als er een boot is zien wat er ingevoerd is en of het allemaal goed verloopt. Hij kan ook worden opgebeld dat er een probleem is en dan moet hij naar de haven komen. Maar hij zit voornamelijk op het bureau, alles voorbereiden voor als zo’n boot komt, zowel het werk wat er gedaan moet worden als voor de bemanning op de boot. Veel administratief werk.

Woensdag ben ik naar Duck island geweest. Een eilandje 5 minuten met de taxiboot vanaf het strand. Omdat ik er op een doordeweekse dag was het wat minder druk, maar het was erg rustgevend om alleen die zee te horen. Er waren allemaal ligbedden, dus ik zocht een mooi plekje op om daar een paar uurtjes door te brengen. Er lag veel koraal om dat eiland, dus daar ging ik tussen snorkelen, allemaal kleine kleurige visjes die je er zo doorheen ziet zwemmen, erg mooi! Je moet voordat je naar het eiland gaat een tijd opgeven dus rond 14:45 had ik weer mijn boot terug. Het is mij erg goed bevallen dus ik zal het deze maand vast nog een keer bezoeken! Ik kwam weer terug op het strand, daar heb ik ook nog even gelegen. Rond 17:00 belde Danny mij op dat hij ook even naar het strand kwam en later naar kava met de moeder van een vriend van Danny (Zij is hier ook 2 maanden op vakantie en die vriend was voor een week werken in het noorden van New Caledonie). Samen even een duik genomen en toen door naar kava. Danny wou haar kava even introduceren;) Toen we daar waren hebben we een kava genomen, ik hou er niet van maar ik deed maar mee voor t sfeertje. Het proeft als water en aarde voor de mensen die t nog niet wisten. Je krijgt er daarna een soort verdovend gevoel van in je mond. Verder komen er veel vaste mensen op kava (Er bestaan verschillende kava’s) En ieder heeft vaak zijn eigen kava. Veel mensen gaan na werk daarheen en komen elkaar dan tegen om een gezellige avond met elkaar te hebben en kava te drinken. Niet teveel want het heeft wel een invloed op je lichaam. Je drinkt kava uit een halve kokusnoot, gooit eerst een beetje weg daarna drink je het in 1x op en dan gooi je het laatste beetje weg, dan spuug je er ook nog even achterna, klinkt lekker he mensen haha!

Zaterdag ben ik weer gaan windsurfen, maar er stond meer wind dan ik had verwacht toen ik bezig was, dus ik heb meer het water gezien dan dat ik op die plank stond :p Maar wel weer fanatiek bezig geweest, dat heb ik de volgende dag ook gevoelt want heb spierpijn in mijn armen!

Zondag zijn we naar kuendu beach geweest een strandje beetje de bergen op. Daar is een restaurant op het water, er is ook een zwembad, je kan er waterfietsen, kanoeen, met boot mee die je rondleid. Danny en ik zijn bij het restaurant lekker gaan lunchen. Ik had een biefstuk en er stond een buffet waar je zelf je eten kon uitkiezen, later werd er ook nog even een show gehouden door een paar lokale mensen, altijd een leuk entertainming! Na de lunch aan het strand gezeten, later kwamen er ook nog wat vrienden. Een jongen die daar was kan goed gitaar spelen, en Danny had ook zijn gitaar mee, dus onder het genot van een muziekje een relaxte middag!

Danny ik staan in de krant van vorige week Donderdag in Poplight, ja die avond waarna ik al blut was door 1 PIPAUL haha!


****
Voor meer foto's
http://www.facebook.com/album.php?aid=259014&id=852279173&l=1ff505cea3

  • 06 Februari 2011 - 11:15

    Menno :

    ziet er weer goed uit schat!
    Geniet er nog even van:d

    slaaplekker voor zo(K)

  • 07 Februari 2011 - 08:25

    Sabrina!:

    Duss je heb weer leuke dingetjes gedaan helemaal top! Klinkt ook allemaal erg leuk! Heee leuk dat je in de krant stond ik zag het op facebook echt geweldig hiihi!

    Kusssiess xxxxxxxxxxxxxxxxx
    #25DAYS!

  • 09 Februari 2011 - 19:58

    Mama:

    Hoi schatje
    Mama schrijft veel op facebook en hyves maar wil nu ook eens op je site reageren.Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt.
    Door wat jij verteld en aan fotoos en filmpjes die je op je site zet kunnen wij lekker meegenieten van je trip,zo kunnen wij ook zien hoe mooi het is in Nieuw Calledonie,heel leuk.
    Ik ben zo trots op je dat je deze trip toch maar even gemaakt heb,een hele ervaring voor je zelf en voor ons ,dit vergeet je nooit meer.
    Nou schat geniet nog een paar weken met Danny en Mathis en alles wat je nog gaat zien en doen.
    Love You DIKKE KUS van ONS

  • 10 Februari 2011 - 01:39

    Dan:

    chouette tes histoires

  • 13 Februari 2011 - 11:29

    Monique Van Duin:

    Hoi Donna,

    Wat een ervaring!!!
    Geniet van de laatste 19 dagen én van het heerlijke zonnetje.
    Groetjes aan Danny.
    Veel liefs en een dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 22296

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: