Week 6. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 6. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 6.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

13 Februari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Het is erg warm geweest deze week, sochtends vroeg als je op het balkon zat, voelde je al klammig aan. Dus het lekkerste was op het strand! Ans vata is daar het beste strand voor. Daar staat altijd wel een heerlijk windje, er kan ook teveel wind zijn, maar met deze temperaturen was het daar het beste uit te houden.

Donderdag ben ik naar het cultureel centrum Tjibaou geweest. Er stond op de site dat er elke dinsdag en donderdag om 14:30 een presentatie was van de Kanak(Lokale) mensen. Dus dat leek mij leuk om dan heen te gaan. Voor het eerst ging ik met de bus! De lijn op gezocht op de kaart en ik fietste naar de bushalte. Ik was meteen bij de juiste bushalte en me bus kwam er al snel aan, ook heerlijke airco! Wist verder niet hoelang het ritje zou duren dus ik was optijd van huis gegaan. 10min later was ik er al. Rond 14:00 was ik er, ik ging naar de entree toe om te zeggen dat ik voor de engelse presentatie kwam. Ze vertelde mij dat de presentatie vandaag niet was, en dat het pas volgende week weer was, wegens vakantie ofzo. Maarja ik was er nou toch en had wel zin om daar rond te kijken. Entree was 500 frank (4euro) Ik kreeg een plattengrond mee en een Engels mapje. En werd eerst naar de informatiebalie gestuurd. Daar aangekomen, vertelde die vrouw mij waar ik kon beginnen en een beetje waar wat was. Ik ging een donkere ruimte in waar een film aanstond, die liet me allemaal shots zien, hoe de mensen daar leven. Het is zo anders dan hoe wij in Nederland leven, maarja hun weten ook niet beter, ik vind t heel mooi om te zien hoe hun leven. Daarna kon je allemaal ruimtes in, veel kunst heb ik gezien, wel heel mooi hoe ze dat allemaal hebben gemaakt. Toen ik de binnnenruimtes gehad had, kon je naar buiten en had je het 'kanak' pad. Daar stonden ook weer beelden met daarbij teksten die kon je lezen, en zo ging het pad helemaal rond. Uiteindelijk kwam ik bij 3 hutten. Zo'n traditionele hut waar Danny en ik ook in hebben geslapen op Hienghéne. Wij hadden dan geen kampvuur in het midden, het eten werd in een aparte ruimte voor ons gemaakt. Maar normaal zit er dus een soort kampvuur in. In deze hutten die ik had bekeken dan ook.. Ik heb daar wel 2 uur rondgelopen, en heb daarna me bus weer terug gepakt! Jammer dat die presentatie er niet was, maar heb voor de rest wel alles bekeken!

Zaterdag zijn Danny, Mathis en ik naar Kuendu beach geweest. In mijn vorige verslag heb ik daar ook over geschreven. Nu waren we naar waterslides (zwembad) geweest. Mathis en ik gingen een uurtje watersliden ;p Er zijn 2 glijbanen. 1 glijbaan daar moet je met een band vanaf, dus die namen we als eerst. Die band moet je zelf meenemen en even een stukkie omhoog lopen. Het was best wel druk dus het duurde even voordat we aan de beurt waren. Eenmaal aan de beurt wist ik natuurlijk niet wat me te verwachten stond, maaar die glijbaan was dus pikdonker ;) Dus je word heen en weer gesleurd, je ziet die bochten natuurlijk niet. Dus was wel lache!Die andere was gewoon normale glijbaan, er stond niemand bij dus Mathis en ik achter elkaar van die glijbaan af. Verder hadden ze nog een bad voor kleine kinderen maar het is meer die glijbanen wat het leuk maakt, een uurtje daar zijn is dus ook prima tijd.

Danny zat verderop op het strand, dus we kwamen daar aan en Mathis en ik gingen nog even snorkelen in de zee. Het is daar heel laag water, dus je denkt dat je ver van de kant ben maar je kan makkelijk staan. Lekkere middag gehad, daarna nog even gestopt bij de kava, we hadden een ijsje gekocht dus Danny nam een kava en Mathis en ik aten ons ijsje. Jammiee!


****
Voor meer foto's
http://www.facebook.com/album.php?aid=259014&id=852279173&l=1ff505cea3

  • 13 Februari 2011 - 12:51

    Menno:

    haha leuke foto's ! klinkt weer goed allemaal:D hoop wel dat je aardig wat zon kunt pakken.

    19 days to go Don :)

    kusss(L)


  • 13 Februari 2011 - 14:44

    Kayleigh:

    nou aangezien ik op me donder kreeg van je dat ik niks had geschreven dacht ik laat ik dat dan maar meteen even doen haha! Je hebt weer een lekker weekje gehad lees ik, wat heerlijk!

    Counting down the days :D

  • 14 Februari 2011 - 09:05

    Sidney:

    hee donna

    bijna weer terug naar huis nog 18 dagen dus maak er nog wat van :D

    het ziet er allemaal goed uit.

  • 14 Februari 2011 - 15:28

    Marian:

    hoi Donna,

    geniet van de warmte, het zal je wer tegen vallen hier wij zitten nog met de winterjas aan. maar ach je kan ook niet alles hebben. de groeten aan danny en mathis.

    groetjes, Marian

  • 19 Februari 2011 - 17:24

    Claudia:

    Hoi Donna, wat is het mooi waar je bent jo. En dan die heerlijke zon. Ik lees dat je daar nog 13 dagen bent. Het zal wel weer even wennen zijn hier. Geniet er nog lekker van!! Groetjes van de buurvrouw van nr 8.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 22299

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: