Week 50. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 50. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 50.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

19 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

#Kamperen
Van di t/m do hebben Danny, Mathis en ik gekampeerd.
Na 2,5 uur rijden kwamen we aan bij Plage de Poe. Daar is een camping, wij gingen een stuk naast de camping staan, dat was ook nog een mogelijkheid, om het te ervaren dat je geen toilet, tafel etc etc hebt. We hadden een mooi plekje gevonden, rond de lunch kwamen we aan dus aten eerst een sandwich en gingen even zwemmen. Het water was erg warm en ondiep dus je kon moeilijk een ‘verfrissende’ duik nemen. Na het zwemmen gingen we de tenten opzetten. Het was erg warm dus na elke activiteit die je deed, even uitrusten en goed drinken. We deden even een ontspannend spelletje Jeu de boel, maar zelfs na een paar ballen gooien was het al bloedheet. Er was ook nog 2 keer bewaking langs gekomen om te vertellen dat wij hier niet mochten staan, er stonden wel borden met waar je wel en niet mocht staan, maar het stond er wat onduidelijk, dus wij dachten dat t op die plek wel mocht, dat mocht dus niet. We mochten er vanavond wel blijven slapen maar de volgende dag moesten we er weg. Rond 19:00 is het hier al donker, dus voor die tijd is het handig als je alles klaar hebt voor het slapen gaan. Kampvuurtje gemaakt , we aten vis met rijst, jaaa erg lekker vissie! Nog even wat gezeten en toen de tenten in. Moeilijk om in slaap te komen. Het was best warm in die tent, en die beesten die s’nachts tot leven kwamen hoorde ik allemaal rond om mijn tent kruipen.

De volgende dag werd ik rond 6:45 wakker. Danny & Mathis waren ook al wakker en hun hadden ook amper geslapen door de warmte. Na het ontbijt pakte we meteen onze spullen in en besloten op de camping te gaan staan. Daar hadden we een plek uitgekozen onder een paar bomen en met een stenen tafel. Wat een luxe haha! We gingen lekker zwemmen, en daarna ook nog even een potje gevoetbald. Het was lunchtijd, maar toen Danny het eten wou opwarmen begon het te regenen, toen hebben we maar even 20 minuutjes poker in de tent gespeeld, daarna was de regen gestopt en begonnen we met de lunch. S’middags huurde we een kano waar we met zijn 3en opkonden. Het was de bedoeling om naar het eilandje toe te roeien, maar er stond best een stroming toen we op zee waren, dus dat eilandje zagen we niet echt dichterbij komen. Toen keerde we weer om, om langzaam weer terug te gaan. We zijn ook nog even wezen vliegeren, en toen was het alweer etenstijd. Een steak vlees met gepofte aardappeltjes lagen op het kampvuur. En als toetje lekkere marsmellows boven het vuurtje gehouden. Ik heb wat beter geslapen die nacht, geen vieze beesten alleen een paar katten, honden en vogels die je af en toe hoorde.

Die ochtend werd ik om 6:30 ja het zijn wel allemaal vroege tijden, maar je kan gewoon echt niet meer verder slapen door de warmte. Na het ontbijt, gingen Danny en ik even snorkelen. Mathis had een paar vriendjes gevonden om mee te spelen. Dus Danny legde me even wat uit over hoe ik mijn flippers moest gebruiken, doordat de zee best ondiep was, is het lastiger met die flippers, maar ik weet nu wel hoe het moet =D Daarna was het weer lunchtijd, na de lunch hebben we nog wat spelletjes gedaan. We zijn wel lekker veel gestoken door de muggen daar, maar het was ook wel extreem warm, daarom besloten we ook om deze dag naar huis te gaan. Dus alles inladen, rond 14:00 verlieten we de camping, en rond 16:45 waren we weer thuis.


#Boottrip.
Zaterdag werden we gevraagd om mee te gaan op de boot. We moesten om 6:30 bij de boot zijn, dus vroeg uit bed! Eenmaal aangekomen alle spullen de boot in en we vertrokken. We gingen met een groepje van 7. Het stel van wie de boot was en 2 mannen die mee waren hadden harpoenen bij zich. Onderweg zagen we nog dolfijnen zwemmen, echt super mooi vind ik dat. Na een paar kilometer, hadden ze een mooi koraal spot gezien om te gaan snorkelen. Dus het anker werd uitgegooid, en we maakte ons klaar om de zee in te gaan. Hun gingen op jacht, wij gingen ook snorkelen om de mooie zee van onder te bekijken. Het was echt gaaf om te zien, ik had nog nooit eerder gesnorkeld in de diepe zee, zoveel verschillende soorten vissen. Ik heb ook nog een kleine babyhaai gezien. Al snel kwam die jongen aan met een grote krab die hij gevangen had. Wat een beest zeg! Heel veel poten en grote sprieten, en veel verschillende soorten kleurtjes. Die andere slaagde er niet in om iets te vangen. Na ongeveer 3 kwartier gingen we naar een ander plekje varen om te duiken. Daar was veel koraal, mooi om te zien! Ze hadden 2 papegaaivissen gevangen. Het was lunchtijd dus we gingen naar Amedee eiland om daar te picknicken. Daar staat ook de Amedee vuurtoren. Link http://nl.wikipedia.org/wiki/Amedee_vuurtoren

Op het eiland hebben we lekker wat gegeten en uitgerust. We wouden nog de vuurtoren op maar het bleek dat de vuurtoren gesloten was. Op de terug weg zagen we nog een grote schildpad die net boven kwam. We waren rond 17:30 weer terug, een heerlijke dag was het voor op de boot, en ik vond t echt super om het een keer mee te maken!


**
Alle foto's zet ik op facebook.
Ik kan namelijk op deze hele site max 10 foto's plaatsen!
Per verslag zet ik een paar foto's neer, maar die wis ik even later weer om de nieuwere foto's bij n nieuw verslag te plaatsen.

http://www.facebook.com/profile.php?id=852279173

  • 19 December 2010 - 07:34

    Salina En Jenna:

    Hallow schat!

    Wat ken je toch ook heerlijk schrijven he! Of je nog geen 500 m verder op zit!
    Vind het echt leuk om te lezen!!

    Xxx

  • 19 December 2010 - 09:49

    Frank:

    Lieve Donna

    God meisie wat maakt jij toch een hoop mooie dingen mee daar bij je broer. Ik heb in je eerdere verslagen al gelezen dat je heb gewandeld,gefietst (iets waar je thuis niet eens aan denkt haha) en nu weer snorkelen,en dan ook nog dolfijnen gezien. Straks moeten we je kamer weer op nieuw behangen met dolfijnen behang. En dan elke morgen vroeg uit je bedje om weer spannende avonturen te beleven, ik ben wel een beetje jaloers op je.
    Ik hoop dat je de komende 75 dagen nog veel mooie dingen gaat zien en doen.
    ps: je kan wel voor mij verhaaltjes schrijven voor op mijn site je doet het beter dan ik.
    Dikke kus

  • 19 December 2010 - 10:40

    Kayleigh & Milito:

    Hoi mop!
    Wat ben ik benieuwd naar je foto's! Ze zijn vast super mooi geworden :) Heb nog aan je gedacht, en dan met name over muggen haha arme schat. Maar ach als dat het enigste is! Zal je goed doen zo'n zonnetje als je dan foto's ziet en verhalen vanuit het kille witte Ijmuiden. Nou wacht weer op je volgende verhaaltje :) Ik ga nu lekker met Milito de sneeuw in, en Jeff gaat Ajax-Feyenoord kijken.. wordt dus een gezellige middag .cry hihi

    Dikke kus

  • 19 December 2010 - 12:55

    Sil:

    lieve dons
    wat maak je toch een hoop mee.
    als ik je foto's bekijk en die tenten zie dan denk ik bij mezelf oo dat is niks voor onze dons, maar als ik je verhalen lees heb je t super naar je zin. hahah die muggen, je moet een citroen naast je bed liggen dat jaagd ze weg of hebben ze dat daar niet.

    nou snoes ik wacht weer op je verhalen
    diike kus en knuf je vriendinnetjes

  • 19 December 2010 - 18:03

    Liesbeth De B.:

    Hi Donna,
    Als ik de reacties van je vriendinnen lees, begrijp ik dat je zeker niet zo'n kampeerder bent. Maar, je hebt je er goed door heen geslagen. Leuk avontuur, toch? Dat vergeet je vast nooit meer. Veel plezier verder.
    Groetjes!

  • 19 December 2010 - 20:39

    Donna :

    Hallo Liesbeth.

    Het ligt meer aan de insecten die ik wat vies vind als ik aan het kamperen ben haha. Verder was het inderdaad erg leuk om mee te maken. Je komt steeds op andere plekken.
    Groetjesss!

  • 20 December 2010 - 09:20

    Sabrina:

    Babe ,
    Je maakt daar veel mee en je ziet veel dingen! Helemaal leuk!
    Alleen die muggen zyn iets minder daar he , nou je slaat je er wel doorheen!
    Wij zitten ingesneeuwd in ijmuiden nou daar word je ook niet blij van hihi! Je fotos zien er weer leuk uit!
    Ik spreek je snel weer
    Lots of zoentjes xxxxxxx

  • 22 December 2010 - 08:24

    Birrie =):

    Het is zo leuk om jou verslagen te lezen doe er iets mee! Het is egt boeiend en spannend om te lezen
    Hier is het onwijs koud. De ijspegels hangen bij ons aan het raan van dit een meter want de regenpijp is blijkbaar lek dus vanaf de muur tot aan het raam beneden hebben we een grote ijspegel. Haha geniet jij maar van de zomer daar dit is niks ik kan niet eens fietsen haha.Nou Don hele fijne kerst alvast Liefs Bir

  • 22 December 2010 - 19:41

    Ben:

    he meisie
    het ziet er allemaal geweldig uit leuk voor je maar waar baby haaitjes zwemmen . zwemmen ook vader en moeder haai als je dat maar weet
    nu nog effe op de BIG-GAME haal er een mooie vis er uit met de hengel

    veel plezier groetjes aan idereen
    dikke kus pa

  • 26 December 2010 - 11:10

    John En Irene:

    hai donna heel leuk om je reisverslagen te lezen we wensen jou en danny en matties nog heel veel plezier en een gelukkig 2011.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 22295

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: