Week 49. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 49. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 49.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

12 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

De doordeweekse dagen moest Danny werken, Mathis ging naar school. Dit was de laatste week voor Mathis dat hij naar school moest. Hij heeft nu lekker schoolvakantie.

Ik moest me dus zelf gaan vermaken de dagen. Ik heb niet veel gedaan, beetje rondgekeken. Donderdag was het lekker weer voor naar het strand, dus ben ik daar naartoe gefietst. Ben daar een paar uurtjes gebleven, lekker wat gezwommen.

Vrijdag ben ik naar het Place des Cocotiers geweest gefietst. Een groot gezellig plein, vaak staan er kraampjes en nu was er ook een kleine kermis. Aan de ene kant van Place des Cocotiers heb je allemaal chineze winkeltjes. Die verkopen goedkope spullen. En aan de andere kant, heb je meer luxere winkels. Daar ben ik even doorheen gelopen.
Die avond heeft Danny me de uitgaansgelegenheden laten zien, sommige tentjes zitten wel van elkaar af. Maar de leukere tentjes die ik heb gezien zitten vrijwel naast elkaar. Het is meer buiten en binnen. Buiten is het afgedekt met zeil voor wind, een soort lounge idee dus je kan er savonds ook lekker zitten.

Zaterdag was er hier een concert in Noumea genaamd Musikany Festival. Danny had een gratis kaartje gekregen. Een groot concert hier komt eens in het jaar, het duurde de hele dag van 8:00 tot 2:30. Dus het is een hele happening voor de mensen hier. De muziekstijlen waren; reggae/ragga/dancehall/hiphop/zook/compas. Muziekstijlen waar ik helemaal niet in thuis ben, maar wel populair zijn in dit land. Danny liet mij erheen gaan, om het een keer te beleven, met paar vrienden van hem die ook een kaartje hadden. Danny zette me af bij de parkeerplaats en te voet liepen we naar de bussen die speciaal voor dat concert mensen vervoerden naar bestemming. Eenmaal aangekomen een beetje rondgelopen en naar paar artiesten gekeken. Heel veel lokale mensen waren er (De lokale mensen hier zijn donkere mensen) en die mensen hadden bijna allemaal dredlocks haha. Heel ander soort mens dat ik gewent ben, maar dat is juist leuk om dat te bekijken! Na 2,5 had ik het wel weer gezien en Danny haalde me weer op. Leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Zondag hadden we ons voorgesteld om een wandeling te maken bij de berg (Mont Koghi). Toen we thuis waren leek het erop mooi weer ervoor te zijn. Maar hoe hoger we met die auto naar de berg toegingen hoe meer het begon te regenen. We hebben even gewacht maar het bleef spetteren dus de wandeling ging niet door. Komt vast een andere keer! Toen zijn we maar lekker naar het windstrand gereden, even wat gegeten en gelegen. Toen we thuiskwamen even rustig aan gedaan, en omdat we die wandeling niet hadden gedaan kwam Danny op het idee, dat hij even ging hardlopen. Ik ging mee maar dan wel op de fiets, nou na 20 minuten waren we weer thuis en het was toch weer een voldoening haha!

Volgende week van Dinsdag tot…. De planning is vrijdag, gaan Danny, Mathis en ik kamperen op 2,5 uur rijden van Noumea vandaan. Dus die dagen ben ik niet bereikbaar.
Maar altijd welkom om wat leuks aan me te melden he!=D Heb ik wat om te lezen als ik terug ben.

  • 12 December 2010 - 09:34

    Kayl:

    daar ben ik weer! En jij ook! Jammer dat je wandeling niet door ging! Wel leuk zo´n concert! Hahaha je hebt waarschijnlijk in een deuk gelegen!
    Wel zwak van je dat je niet even mee ging rennen met Danny!! pakt ze de fiets hahaha, weet je nog hoe het moet?? < fietsen
    Nou dinsdag lekker kamperen, succes met de muggen darling! spreek je volgende week xxx

  • 12 December 2010 - 10:17

    Donna :

    Haha ik ging Danny zijn mountainbike even testen. Het ging me erg goed af dat fietsen (A)

  • 12 December 2010 - 11:19

    Sabrina!:

    Hee lieffie!
    Oja dat feest haha fantastisch! Wat eeen sportiviteit daar in dat verre landje haha!
    Wij hebben het totaal niet hier dat sportiviteit alles is afgelast elke keer , en nu hebben we geloof ik winterstop!
    Oo en je gaat lekker kamperen! Have funn! En een dikke zoen van my!
    Loveeeee ( L )

  • 12 December 2010 - 16:36

    Sil:

    Dons
    wat leuk allemaal weer, jammer van die regen hoog in de bergen.
    haha dat concert echt wat voor jou tussen die zwarte mensje, heb je nog een dansje gedaan met ze, want ik neem aan dat er gedanst mocht worden hahha:P

    nou snoesje veel plezier met kamperen en ik spreek je snel

    xxx

  • 13 December 2010 - 13:49

    Ben:

    He meisie Dan en mijn BOEF Mathis leuk wat jullie allemaal doen en het lijkt me leuk om te camperen daar hoe heet die plek of plaats daar? dan zoek ik dat effe op en kan ik dat bekijken.dus Danny heeft ook effe een weekje vrij en Mathis zomer vakantie ?en je kan toch wel tegen een beetje regen !! nou ik hoor het wel Veel liefs en een dikke kus Pa

  • 14 December 2010 - 21:18

    Leontien:

    Heee wijffiee !

    Jeeej eindelijk de big party !!! Wel spannend zeg zo zonder Danny naar dat feest. Allemaal overleefd natuurlijk dansje hier dansje daar nog lekker geschuurt offfuhh ? hahaha hoe gingen de mensen los dons ? anders dan in NL ? :p

    Nou meid alvast veel plezier met het kamperen neem wel de wcrol(len) mee ! xD

    Ik zal je nog een mooi mailtje sturen die je kent lezen als je terug komt van het kamperen Kusss xx

  • 14 December 2010 - 21:23

    Riet:

    Heey Don!!
    Hoe is het?
    Ik hou (stilletjes) alles bij op je site hoor! Leuk je verhalen en je foto's! Het ziet er allemaal echt super mooi uit. Je boft maar hoor helemaal jaloers als ik het zie. Hier mis je niets. Het is hier maar koud ;)
    Aan je verhalen te zien vermaak je je prima en zie je veel, leuk hoor!
    Nu lekker aan het kamperen ben benieuwd wat je allemaal gezien en gedaan hebt :)

    Xx Riet

  • 14 December 2010 - 23:27

    Rolien Viskil:

    Hoi Donna
    dit is dus de derde keer dat k probeer een berichtje aan je te versturen . Ik ben stinkend jaloers op je ....LEKKER IN DE WARME ZON IN JE KORTE BROEKIE HEEEEEEEEEERLIJK.
    Wat is MATIS GROOT GEWORDEN ZEG HET IS AL EEN HELE KEREL EN DAN OOK NOG EEN TAND ERUIT.staat wel pittig hoor. Nu maar lekker kerstfeest vieren in de zon superhoor in je bikini op het strand met kerst.
    we wensen je nog fijne dagen met je broer en tante zeggertje.
    groetjes en tot snel Rolien

  • 16 December 2010 - 12:28

    Sidney:

    zo Don het gaat wel lekker he daar.

    en zo te lezen ga je lekker kamperen nou dat wordt wat tussen als die insecten hahaha.

    maarja have fun nog en de next response on the next blog.

    xxxiss from Holland

  • 18 December 2010 - 08:07

    Sabrina Reijs:

    He don,

    Wat leuk zo'n site zag het bij je moeder staan dacht laat ik eens ff kijken. Heb je het wel naar je zin daar het is er toch anders. Het lijkt mij wel leuk om wat dingen daar te zien.
    Ik zal je site in de gaten houden en kijken wat jullie daar allemaal doen.
    Veel plezier met zijn drieen.
    Heel veel liefs en een dikke x ook voor Dan en Mathis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 22309

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: