Week 8. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 8. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 8.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

28 Februari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Ze gaan hier nu richting 'herfst' je merkt een beetje dat het savonds iets afkoelt maar het blijft nog warm! Het is echt niks te vergelijken met NL! Het is hier juist fijn als het richting herfst gaat haha.

Maandag ben ik even naar het centrum geweest. Daar kom ik vaker hoor, ik had er wel eens wat over vertelt. Er bestaat hier maar 1 winkel die de meeste wel kennen en dat is de MANGO. Verder heb je een kleding winkel JENNYFER die is ook wel leuk, maar voorderest geen winkels waar ik mijn kleding zou kopen. De lokale vrouwen hier lopen in die grote wijde jurken. En vele mensen hebben wijde broeken t shirtje, het zal vast wel lekker zitten. Die stijl hoort gewoon bij hun. Je hebt in het centrum een kant met chineze winkeltjes, souveniers verkopen ze daar vooral. Dus heb me laatste dingen ingeslagen om mee te nemen terug naar Nederland!

Woensdag rond 17:00 zijn Danny, Mathis en ik even wezen voetballen hier verderop, nou meiden ik kan nog een bal raken hoor haha. Was wel weer even leuk om te doen!

Donderdag ben ik weer naar Ilot Canard geweest (Duck island) het was de bedoeling om naar Ilot metre (Master island) te gaan, dat is dat eilandje iets verderop, maar ik kwam rond 11:00 aan en de laatste boot moest ik terug nemen om 15:00 want die andere zaten vol. Maar ik wou daar juist daar langer blijven dus ik had er maar voor gekozen om de week erop naar Ilot metre te gaan. Op Duck island heb ik gesnorkeld in een soort snorkelpad, een pad zo door het koraal heen, en onder water staan bordjes welke kant je op moet. Tussen de middag heb ik bij het restaurant daar geluncht, een toast met ham en kaas en salade. Er zijn ook veel japanners die de eilanden bezoeken. Ik moet wel eens om ze lachen, sommige zijn zo lomp haha! Ben tot 17:15 gebleven. Heerlijke dag gehad!

Zaterdag zijn we naar vrienden geweest. Hun hebben een zwembad in hun tuin dus daar vermaken we ons altijd wel. We bleven daar ook gezellig lunchen. We zijn daar een paar uur blijven hangen. Danny had voor Mathis skeelers geregeld dus Mathis ging voor de eerste keer skeeleren. Al zijn bescherming om en daar gingen we! Met vallen en opstaan ging Mathis gewoon door. Hij loopt meer dan dat ie rolt haha, ik vind het juist moeilijk hoe hij het doet ;) Het is ook best lastig om uit te leggen te leggen hoe je het precies doet. Maar hij is nergens bang voor en springt ook zo van de stoep af en doet allemaal trucjes. Dus stukje bij beetje leert ie het wel!

Zondagochtend maakte Mathis mij wakker, Danny moest zaterdagnacht van 0:00 tot 4:30 werken, dus die lieten we lekker liggen. Ik maakte een ontbijtje voor hem en hij is altijd zoet als er een filmpie word opgezet. Rond 10:00 gingen we naar de supermarkt om een nieuwe schooltas te halen (Hij is namelijk zijn andere schooltas vergeten, en die is nergens meer te vinden) en trouwens hier in de supermarkt is ook vaak kleding etc te koop ;)! Danny had lekker even wat uitgeslapen, we lunchde wat en gingen richting Kuendu beach. Hier in de buurt was vervuiling geconstateerd, dus het was verstandig om niet te zwemmen dus besloten we om daar heen te gaan. Toen we weer thuiskwamen moest ik er weer aan geloven om te skeeleren haha, neehoor vind het leuk om te doen. Danny ging naar kava en Mathis en ik gingen hier om het huis wat skeeleren. Hij had zich al de hele dag erop verheugd, overdag is het gewoon TE warm om activiteiten te doen. Lekker even een uurtje met hem geskeelerd wat filmpjes gemaakt om Danny te laten zien wat ie allemaal al kan! :)

Zondag was de laatste dag dat ik samen dingen kon doen met Mathis. Maandagochtend heb ik hem een dikke knuffel gegeven en toen ging ie weer richting school..

Jaja mijn enalaatste verslag. Ik denk dat ik donderdag weer een verslag erop zet van mijn laatste dagen hier. Vrijdag om 1:45 begint mijn reis terug..


***
Voor meer foto's
http://www.facebook.com/album.php?aid=259014&id=852279173&l=1ff505cea3

  • 28 Februari 2011 - 12:03

    Sidney:

    zoo donn bijna weer naar huis.

    maarja is ook wel lekker natuurlijk.
    want je zal je mannetje ook wel missen enzo natuurlijk.

    nouja ik zie wel weer in nederland verschijnen.

    xxx sid

  • 28 Februari 2011 - 12:16

    Leontiennn:

    Heee lieffie !!

    Wat een top verhaal weerrrrr, lekker sportiefff!! Je foto´s zijn ook zo leukkkkk.

    Nou meidd geniet er nog even van de laatste daaaaaagjes !!!
    En ik zie je vrijdag weer :D !!

    DIKKE KUSS XX

  • 28 Februari 2011 - 20:22

    Kayleigh:

    Bijna vergeten te reageren zoals je van mij gewent bent! Haha. Had het vanmiddag al gelezen maar helemaal vergeten :) Lekker hoor aan de Kava! Haha en lekker sportief op het fietsie, op de skeelers en in het zwembad! Nou meid nog een paar dagen!! Rust maar lekker uit, want we willen al je verhalen real life horen!

    xxxxxxxx

  • 02 Maart 2011 - 20:10

    Siebe:

    Hey Donna! Klinkt weer goed allemaal! Kom je binnenkort een keer je verhalen in real life vertellen? Lijkt me leuk! Goeie reis alvast en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 22301

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: