Mijn eerste dagen in Nieuw Caledonie - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Nieuw Caledonie - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Nieuw Caledonie

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

02 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Even wat later dan gepland maar deze site deed het niet op mn laptop.

Mijn vlucht van Tokyo naar Noumea verliep ook goed, je word goed verzorgd in het vliegtuig met eten en drinken. Af en toe viel ik wel in slaap in het vliegtuig, maar de meeste tijd was ik wakker. Maar vermaakte mij prima met een tijdschrift of spelletjes/music.

Toen ik het vliegtuig uitstapte kreeg ik een warmte over mijn hele lijf heen zo warm was het al! En dat al om 7:45. Danny wachtte me op, het was nog 3 kwartier rijden voordat we bij zijn huisje aankwamen.

De eerste dag (dinsdag)
Ik was natuurlijk best moe na zo'n reis.. Maar om het ritme te komen moest ik wakker blijven en savonds optijd te gaan slapen. Danny liet me een aantal plekjes van Noumea zien. Ik kon mn ogen niet geloven zo mooi vind ik het. De stranden zijn ook prachtig, helder water, niet die vieze zandkorrels. Heerlijk om tot rust te komen. Het autoverkeer vind ik wel anders. Danny zei ookal dat ze niet kunnen rijden, ze duwen die auto er vaak gewoon voor, kijken niet. Dat is voor mij wel eng om zo mee te maken maar voor hun heel gewoon. Verder heb ik rustig aan gedaan. Ging lekker optijd naar bed..

Tweede dag (woensdag)
Had een heerlijke nachtrust gehad =)
Rond 12uur kregen we een vriend van Danny te eten. Heb mijn eerste warme lunch hier gehad, wat hier heel normaal is. Best lekker! Die middag gingen we nog wat dingetjes regelen, even langs de supermarkt gegaan. En inderdaad het is duurder dan in Nederland! We gingen ook nog even langs een vriend van Danny die van alles verhuurde voor toeristen. Zij komen dan met een cruise schip aan vanaf Australie en kunnen daar terecht. Ook organiseren zij voor (mensen die dat willen) een fietstocht door Noumea heen. Het cruise schip zou donderdag aankomen en hij vroeg of Danny en ik ook mee wouden fietsen met die tocht. Lekker sportief bezig dus..

Om 4 uur haalde we Mathis van de opvang, en gingen daarna met hem naar 't skatepark. Hij heeft me even laten zien wat voor trucjes hij kan met zijn BMX en skateboard. Ik was erg onder de indruk!

Toen we thuiskwamen hebben we een cocusnoot gegeten. Ik lus niet veel maar dit was erg goed te doen!=D
Daarna lekker warm gegeten (rijst met kip) Mmmm.
Ik had wat kadotjes meegenomen uit NL voor Mathis en Danny meegenomen. Mathis vond zijn skate schoenen & shirt erg cool! Dus die laat hij even zien Ik ging daarna nog even een boek lezen in mn bed. Ik lag blijkbaar zo lekker dat ik in slaap ben gevallen. Zzzz

  • 02 December 2010 - 06:30

    Kayl:

    Heey lieverd!
    Gotver was ik te laat gister op msn! Dus heb je nog steeds niet gesproken!
    Ben toch wel weer blij als ik ergens een berichtje van je lees hoor! Wat een heerlijk weertje daar, heb je vast geen moeite mee. Het is hier een gevoelstemperatuur van -13, ik kan je vertellen daar heb IK wel moeite mee!
    Nou Mop ik wacht weer op je volgende berichtje! Succes met de fiets tocht ;)

    xxx

  • 02 December 2010 - 06:41

    Siebe:

    Hé Donna! Op een fietstocht? Jij? Dan is het maar goed dat we laatst nog een beetje geoefend hebben! ;) Veel plezier en zet er de volgene keer even een paar foto's van die mooie stranden bij! Ben benieuwd!

  • 02 December 2010 - 11:35

    Sabrina!:

    Heee babe ,
    Wat onwijs leuk om dit te lezen zeg echt topp! Ik heb je gister even gesproken op msn dus dat was leuk! Het klinkt allemaal heel goed lekker sportief en ik spreek je snel weer
    Xxxx je vriendin!
    (L) u

  • 02 December 2010 - 14:29

    Ben:


    He meisie ik ben blij dat alles goed gegaan is
    Hij heeft een mooi hemelbed voor je neer gezet !!! geniet maar lekker van het mooie weer en de zee want hier is het maar koud en wit Nou een dikke kus aan iedereen ik spreek jullie nog wel ps LEUK ZO N REISVERSLAG xxx Pa

    j

  • 03 December 2010 - 18:07

    Birgit =):

    hee Don!
    Leuk reisverslag en nice fotoo's gelukkig zit jij wel warm..hier wil j op dit moment ook niet zijn!
    Gelukkig heb ik me al aardig voorbereid met me wanten en me muts. Je bent leuke dingen aan het doen dan gaat de tijd cker snel. Geniet ervan. Liefs Bir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22310

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: