Week 3. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Week 3. - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Week 3.

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

23 Januari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Deze week was het weer wat wisselvallig. Tussen de buien door zijn we deze dagen wat gaan vissen. Slechte tijd om te gaan vissen, want we vingen jammer genoeg geen grote vis. Wel vingen Mathis en ik wat kleine visjes. Verder zijn we nog naar het skatepark geweest, had uit Nederland een boemerang meegenomen voor Mathis dus die probeerde we ook even uit, het lukte goed! Als je even doorhad hoe je moest gooien viel die zo weer op de grond naast je neer.


Woensdag heb ik weer een uurtje gewindsurft. Danny heeft het ook vaak gedaan dus hij peddelde op een surfplank met me mee om aanwijzingen te geven. Zo ging het steeds beter, het draaien, minder vallen haha. Heb de basistechnieken door! Op een paar wondjes na op mijn handen is het voor de rest heel erg leuk om te doen. Het is echt leren met vallen en opstaan!

Donderdag zijn we naar Dumbea geweest 45 minuten hier van Noumea vandaan, naar een rivier toe. Lekker koel water daar was er. Van de rotsen afgesprongen, wat gesnrokeld, lekker paar uurtjes vermaakt daar. Daarna gingen we nog naar vrienden die daar vlakbij woonde. Een huis zo half op een berg, prachtuitzicht. 1 hectare grond hadden ze, er stond een mangoboom, dus daarvan lekker 1 opgepeuzeld. Het weekend heb ik doorgebracht op het strand :)

Danny moet maandag weer werken en Mathis gaat naar zijn moeder. Ben veel alleen, ik leef van dag op dag, dus even onderzoeken wat ik allemaal ga doen!

__________________________________________________________________________

Maandag 24 januari.
#15:00
Er werd vandaag bekend gemaakt dat cycloon ANTHONY deze kant op komt.

http://meteo.nc/cyclones/traj.php?traj=trajc_QMDC

De link hierboven van de tekening word steeds ge update. Zo kan je de cycloon volgen.

#18:00
Nieuwe tekening van de cycloon, het ziet ernaar uit dat ie weer de andere kant op gaat.

Dinsdag 25 januari.
#7:30
Cycloon ANTHONY is door de helft, het zijn nu 2 kleine cyclonen. Ze brengen allleen wat slecht weer met zich mee, voor der rest is het niet gevaarlijk.


Weerbericht in NOUMEA
http://meteo.nc/mameteo/maville.php?ville=noumea

Matin - Ochtend
Après midi - Middag

Lundi - Maandag
Mardi - Dinsdag
Mercredi - Woensdag
Jeudi - Donderdag
Vendredi - Vrijdag
Samedi - Zaterdag
Dimanche - Zondag

  • 23 Januari 2011 - 12:24

    Kayl:

    We hebben even moeten wachten maar daar is er dan weer 1 een reisverslag!! :D Blijf het leuk vinden om te lezen mopje!

    xx

  • 24 Januari 2011 - 10:36

    Leeee:

    Jaaaa leuk weer om te lezenn meid !
    Als je terug komt ga je ook lekker tekeer hier op de noordzee ? :P

    Gelukkig dat ANTHONY zich wegdraaid RAUWR !

    Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen alonee (K)xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 22298

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: