OUD&NIEUW - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu OUD&NIEUW - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

OUD&NIEUW

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

07 Januari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar :D
Ik heb voor het eerst nieuwjaar in de warmte gevierd, dat is zooo vreemd!

#31 december.
Het was overdag heerlijk weer dus ik besloot om een paar uurtjes naar het strand te gaan, ik lag daar zo op mijn gemak en ineens hoorde ik een hele bekende taal. Er werd Nederlands gepraat door een paar mensen. Ik schrok er een beetje van haha, had nooit verwacht dat ik hier mensen zou tegen komen die ook Nederlands zouden praten. Toch was het echt zo, ik wou contact leggen omdat ik het wel geinig vond dus ik riep 'He jullie ook Nederlands'! 'Jaaa werd er gezegd'
Zo praatte we een beetje over en weer. De 2 mannen en het kindje gingen terug naar het appartement. Later sprak ik de oudere vrouw nog even. Ze waren met de hele familie in Noumea, haar dochter woont in Noumea. De vrouw woont zelf al 33 jaar in Nieuw Zeeland met haar man.
Wel grappig want zij komt zelf uit Haarlem en haar broer woont in Santpoort-Noord, wat kan de wereld soms klein zijn. Vond t erg leuk om ze even gesproken te hebben!
Na de stranddag nog even een fruitcoctail gedronken met Danny en toen richting huis.

**************************************************************************
**************************************************************************

We gingen rond 20:30 richting het restaurant 'Funbeach' om daar een hapje te eten. Daarna schoven er nog 5 vrienden van Danny aan, 1 gezelligheid.

Het was niet zo'n grote menu kaart, een voorgerecht nam ik niet.
Er werd even voor me geregeld dat ik als hoofdgerecht een biefstuk kon krijgen, lekker met aardappeltjes met creme er door heen en wat sausjes. Als na gerecht nam ik een koffie. Onderling was het gezellig, maar er zaten zeker een paar minpunten bij dat restaurant. Denk ook niet dat het voor herhaling vatbaar is!

Rond 23:45 werd er afgerekend en omdat iedereen apart moest afrekenen duurde het wat langer dus het was al 0:00 geweest. Maaaaar er moet champagne bij dus we liepen met ze alle naar de auto om de champagne uit Danny zijn auto te halen die hij koel had gezet. Dus paar minuten later begon t pas voor ons haha, BONNE ANNÉE!!

Ik had een pakket met wat knallertjes, sterretjes en dat soort gein. Vuurwerk is hier prijzig. We liepen over het strand om naar een tentje te gaan, onderweg wenst iedereen je gelukkig nieuwjaar. Ook allemaal auto's met muziek en mensen opstraat die aan het dansen zijn. Heb niet veel vuurwerk gezien, maar dat is normaal voor hier. Eenmaal aangekomen bij die tent, zette iedereen even zijn moves, ik heb echt zo gelache om te zien hoe hun dansen ^^ De muziek werd minder, Danny en ik besloten om weg te gaan, en richting de Baie des Citron te lopen. (Dat zijn allemaal tentjes en terasjes aan het strand naast elkaar waar je overdag wat kan drinken en eten, en savonds bij sommige tentjes kan feesten) De rest volgde een kwartier later. We hebben er denk 2 uur over gedaan om daar komen waar je normaal een kwartier over kan doen. Al die gasten waren dronken, en ze spraken iedereen aan. Het was me nog een wonder dat we iedereen bij elkaar hielden:P. Ik moest mijn broer ook begeleiden want die ging ook alles dubbel zien. Ge-wel-dig HAHA!

Rond 5:00 kwamen we aan bij de Baie des Citron, we gingen naar een tentje genaamd KRISTAL (Meer een club met house) daar ook even een tijdje geweest en daarna wouden ze nog naar een ander tentje maar daar mocht je niet meer naar binnen, omdat het al rond een uurtje of 6:00 was en alles sloot al bijna. We zaten bij t strand en dan raad je het misschien al, die gasten namen allemaal even een duik. Ik keek toe haha! Op een gegeven moment ben ik de auto gaan halen en Danny en mezelf veilig naar huis gereden :)

Ik heb nieuwjaar hier helemaal helder meegemaakt, heb ontzettend gelachen om iedereen.
En ook super leuk om te zien hoe ze het hier vieren!

  • 07 Januari 2011 - 06:46

    Kayleigh:

    hee mop!
    Ik had je natuurlijk van het weekend al gesproken, maar toch lees ik weer nieuwe dingen haha! Zo te lezen heb je het erg leuk gehad! En wat ben je bruin!!!! Lekker zeg, vanaf februari elke week 2x zonnen en we zijn net zo bruin als je terug komt hahah! Grappig ook dat je nederlanders bent tegen gekomen! en dat ze nog zo dichtbij wonen... heel bizar, maar wel grappig!
    Je moet trouwens echt wat doen met je schrijftalent ;)

    xxxxxxxxx van ons

  • 07 Januari 2011 - 14:12

    SjakSjop:

    Hai, zo te lezen heb je het reuze naar je zin. Ik sprak je moeder en die vertelde van je reis.
    Heel veel plezier geniet er met volle teugen van
    Groetjes
    Jacq/SjakSjop IJmuiden

  • 08 Januari 2011 - 13:14

    Siebe:

    Hé Donna, gelukkig nieuwjaar nog!! En ik sluit me bij Kayleigh aan.. echt niet normaal hoe bruin je bent! Denk je binnenkort ook nog even naar Australië te gaan nu je er 'slechts' 1500km bij vandaan bent, of zit dat niet in de planning?? Have fun!

  • 09 Januari 2011 - 10:18

    Sil:

    donsss

    wat ben je inderdaad bruin zeg, het viel me inderdaad meteen op. haha nederlanders ontmoet wat leuk zeg heb je weer ffe wat om te babbelen gehad. wat een leuke foto's heb je allemaal zeg en wat sta je er elke keer weer goed op.

    nou dons xxxx van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 22303

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: