Cycloon Vania - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Cycloon Vania - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Cycloon Vania

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

13 Januari 2011 | Nieuw Caledonië, Nouméa

Ik houd jullie op de hoogte van de cycloon genaamd 'Vania' waar wij mee te maken hebben.
___________________________________________________________

#Maandag 17 jan
We hebben deze week wat meer last van regen. De andere cycloon komt zo links van New Caledonie heen.

Dus daar hebben we qua weer nog wel even last van!

#Zaterdag 15jan

Na vanochtend werd er gemeld dat we weer naar buiten mochten. Sochtends waren er nog wel wat regenbuien. Rond 11:30 gingen we naar een strandje toe om te kijken hoeveel schelpen/stenen er aangespoeld waren, veel stenen lagen er, paar mooie schelpen gezien maar veel al stukgeslagen. Het zonnetje komt lekker door, staat nog wel wat wind maar het is niet meer gevaarlijk.

Er schijnt een nieuwe cycloon zich te vormen. Maar ze weten nog niet welke richting die opgaat. Hopelijk zijn wij er vanaf!

#Vrijdag 14jan
Er werd om 10:50 bekend op de radio dat we op de Rode kleur zitten. Dus niet de deur uit. En binnen een paar uur gaat het er harder aan toe.

Vannacht om 3:15 is er ook een aardbeving geweest op de eilanden 285 km van Caledonie vandaan. Ik voelde vannacht de naschokken in mijn bed, dacht eerlijk gezegd dat ik droomde maar Danny zij dat er een aardbeving was geweest (geen zware), dus heb het toch goed gevoelt, dat mijn bed wat heen en weer bewoog. Daarvoor viel het stroom al uit, maar ik was best slaperig dus had het niet zo door, maar ik heb het toch weer meegemaakt.

#21:00
Tot nu toe zeggen ze dat we tot morgen ochtend in de Rode kleur blijven. Voor de rest is er nog niks veranderd

#Donderdag 13jan 18:00
Je hebt verschillende soorten kleuren met een betekenis
-Geel is: Uitkijken hij kan eraan komen
-Oranje: Bereid je voor hij komt binnen 18 uur. Geen werk, geen school en de winkels zijn dicht. Verstandig om je zo min mogelijk te verplaatsen.
-Rood: Niet meer de deur uit want hij komt binnen 3/4uur

Wij zitten volgens een site op de Oranje kleur dat betekend dat de cycloon binnen 18 uur in Noumea kan zijn.
Om te kijken waar de cycloon zich bevind klik op onderstaande link;

Gemiddelde windsnelheid 100 km p/u
Windstoten van 170 p/u
Het oog is 55 km groot

In Noumea zijn nu de windknopen 30/40 km p/u
En de cycloon zelf heeft windknopen vn 60 km p/u

• 13 Januari 2011 - 07:47

Frank:

Je wilde een hoop dingen mee maken op je reis, nu is dit wel heel speciaal, een cycloon. Ik zou zeggen zet je schrap als hij over komt. Wij volgen hem de hele dag door dus we zijn zo goed als op de hoogte. Maar nieuws vanuit daar is altijd belangrijker.

• 13 Januari 2011 - 12:23

Iloon.:

Hee Don !

Zo maak je daar nog is wat mee zeg , ben je niet verschrikkelijk bang hahaha..

Ik ga het ff in de gaten houden!

Liefs xxx

• 13 Januari 2011 - 12:40

Sidney:

hee donn nou nu maak je me wat mee..

ik ga het volgen

liefs sid xxx

• 13 Januari 2011 - 12:42

Sabrina!:

Nouu je maakt zeker van alles mee ! Zet je schrap en stertke ! Ik hou alles op de hoogte! Xxxxx

• 13 Januari 2011 - 20:04

Kim Bart:

Jeetje donna..!!
    Dat heb jij weer..
    Ik hoop dat er niks ernstigs gaat gebeuren!

Groetjes kim

• 13 Januari 2011 - 21:17

Kayl:

Not funny!!!!

• 15 Januari 2011 - 11:31

Lee:

Hee wijffie !

Nou 1tje is wel leuk geweest nu ! hahaah weg met die andere cycloon grr !

xxx

• 16 Januari 2011 - 18:40

Sil:

zet je maar schrap dons !!

xxx

• 21 Januari 2011 - 10:59

Sidney:

hee donn het wil maar niet op houden he met die cyclonen.

naja zo maak je wel weer wat mee.