Het weekend in New Caledonie - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu Het weekend in New Caledonie - Reisverslag uit Nouméa, Nieuw Caledonië van Donna - WaarBenJij.nu

Het weekend in New Caledonie

Door: Donna

Blijf op de hoogte en volg Donna

06 December 2010 | Nieuw Caledonië, Nouméa

#Vrijdag
Vandaag heb ik zelf een stukje auto gereden. Op een rustige weg, bergen op en af. Ik ben die rechte wegen van Nederland erg gewent, het is echt vreemd. Ik reed richting Kuendu beach, daar stonden een paar bungalows, daar hebben mensen hun uitzicht op het water als ze daar komen overnachten. Daarbij zat een restaurant en nog een zwembad. Je kon ook waterfietsen huren, kano's etc.. We gaan er zaterdag zelf even relaxen met Mathis. Daarna gingen we richting Danny's werk. Kon ik ook even van dichtbij bekijken achter welk bureau die werkt, en de containers die van zijn werk zijn.

Het was lunchtijd dus ik ging naar een tentje waar je heerlijke sandwich kan halen. Mag je zelf kiezen wat je erop wilt Mmmm.. Dat namen we mee naar het 'windstrand' en namen een lekkere duik. Even afkoelen. We haalden Mathis op van school, en daarna gingen we naar 'kava' Ook een strandje, het is een soort 'ontmoetingsplek' waar mensen dan kava drinken, en blijven tot savonds om naar de zons ondergang te kijken. Heel relaxed plekje. Ik heb ook een kava geprobeert het smaakt als water en aarde, ik vond het niet te drinken. Je moet het in 1keer opdrinken, daarna word je mond een klein beetje verdoofd.
We praatte wat met vrienden van Danny en keken naar de zons ondergang. Het was etenstijd, dit keer aten we bij 'Quick' de franse MAC donalds. Ik bestelde een patatje en cheeseburger, nou die cheeseburger is daar dus veel groter dan bij de MAC! Dus ik zat al vrij snel vol haha. Maar het was erg goed te doen. Na het eten richting huis, en lekker optijd gaan slapen..


#Zaterdag
Vandaag gingen we met zijn 3e naar Kuendu beach. Surfplanken, peddels, voetbal, tennisbal mee! Lekker de zee op met de surfplank, onder de bungalows zwommen allemaal visjes. Met de lunch lekker bij het restaurant een panini gegeten.
Een lekker dagje gehad zo!
Einde van de middag ging ik nog lekker relaxen in het appartement, Danny en Mathis gingen het skatepark in. Vanavond heeft Danny een bedrijfsetentje en pas ik op Mathis.
Na het eten nog even poker gespeeld..
Mathis naar bed gedaan, Danny ging naar het etentje, en Donna daarna ook lekker naar bed!


#Zondag.
Vroeg op! Mathis maakte mij wakker zodat Danny wat kon uitslapen van zijn vorige avond. Dus 6:15 stond ik al naast mij bed haha. Even een ontbijtje voor hem gemaakt.
Vandaag gingen we met een groepje naar een soort watervalei..
Rond 9:15 gingen we de deur uit. Toen we het groepje compleet hadden reden we weg. Het was ongeveer een uur rijden, door bergen met veel bochten, heuvels op en af. Dat vond ik wat minder, ik hou niet zo van die wegen. Maaar het was het wel allemaal waard als ik het zo zag.
Eenmaal aangekomen een plekje uitgekozen, iedereen had wat te eten en drinken bij zich, dus er was genoeg voor iedereen! Het was gaaf om daar tussen de rotsen te zwemmen, er stond een stroming dus je moest door zwemmen om naar de andere kant te komen. Good work out! We hebben er een gezellig dagje van gemaakt!


**
Alle foto's zet ik op facebook.
Ik kan namelijk op deze hele site max 10 foto's plaatsen!
Per verslag zet ik een paar foto's neer, maar die wis ik even later weer om de nieuwere foto's bij n nieuw verslag te plaatsen.

http://www.facebook.com/profile.php?id=852279173

  • 06 December 2010 - 04:23

    Sabrina! :

    Oo klinkt allemaal geweldig wijfie! Leuk weekend gehad! Echt leuk dat je veel leuke dingen doet! Fijne avond strakss xXxXx kussie van my!

  • 06 December 2010 - 07:13

    Sidney:

    hee zis

    het ziet er allemaal goed uit:D

    ik hoop dat je nog heel veel dingen gaat mee maken en ik hoop dat je nog naar australié gaat. het is daar zo mooi.

    maarja doe ze daar de groetjes en we spreken mekaar weer gauw.

    xxxx je taimé
    je brother

  • 06 December 2010 - 08:54

    Kayleigh:

    Hoi Moppie,
    ben ik weer... :D
    Het zijn er steeds zoiezo 2 die constant reageren hahah!!
    Zo te zien heb je een heel leuk weekend gehad, lekker rustig maar leuk! Heerlijk die zon, en helder blauwe lucht! Kayl loves it!
    Hier was het weekend koud, zaterdag sinterklaasje gevierd bij me ouders en gister kwamen sil en chris eten. Was weer gezellig!! Toen hebben we lekker je foto´s bekeken en over je gepraat :)
    Nou Meid de vorst houd hier nog even aan, schijnt glad te zijn op de weg, dus ik ga maar is kijken of ik ergens een kerstboompje kan scoren. Kan ik hem gezellig optuigen en je lieve hartje erin hangen! Op dit moment hangt ie in de gang bij de sleutels, dus of jeff nou wil of niet ook hij denkt aan je hihi!

    tot je volgende verhaaltje!

    xxxxxxxxxxxxxx(88 days to go)

  • 06 December 2010 - 09:30

    Michelle:

    Hee Lieverd!
    Wat een leuke verhalen allemaal. Ik ben toch stiekem wel een beetje heel erg jaloers hoor! hahah:D
    Ik kom elke keer ff je verhaaltjes lezen!
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin heb en dat het goed met je gaat!
    Geniet nog lekker

    Dikke kus Michelle

  • 06 December 2010 - 22:29

    Leontien:

    Dag meissi !

    Wat een heerlijk weekend heb je gehad zo te lezen ! :) Lekker fanatiek bezig zijn !

    spreek je nu eindelijk verders op msnnoss (K)

  • 08 December 2010 - 18:29

    Sil :

    dons

    wat maak je toch allemaal leuke dingen mee,, ik blijf je volgen hoor op deze site, wil alles weten wat je mee maakt.

    dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Caledonië, Nouméa

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2011

Mijn terugreis naar Nederland

03 Maart 2011

Mijn laatste dagen in Noumea

28 Februari 2011

Week 8.

21 Februari 2011

Week 7.

13 Februari 2011

Week 6.
Donna

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 22308

Voorgaande reizen:

28 November 2010 - 04 Maart 2011

Mijn vakantie in Nieuw Caledonie

Landen bezocht: